Sposoby na poprawę kondycji

Sposoby na poprawę kondycji

Regularnie trenujesz, ale ciągle odczuwasz zadyszkę i zmęczenie? Czy taka sytuacja nie zniechęca Cię czasem do wykonywania dalszych ćwiczeń? Możesz podjąć takie kroki, które pozwolą Ci zadbać o kondycję i zapomnieć o kiepskim samopoczuciu czy zadyszce. Od czego zacząć? Przede wszystkim musisz podjąć decyzję, że chcesz poświęcić czas na ćwiczenia i na stałe wprowadzić trening w swój plan tygodnia. To pozwoli Ci osiągać sukcesy małymi kroczkami oraz będzie miało ogromny wpływ na kondycję fizyczną.*

Co to jest kondycja?

Kiedy spacerujesz po parku i widzisz osobę uprawiającą jogging, która mija Cię po raz kolejny wykonując drugie lub trzecie okrążenie po parku myślisz sobie, że ma dobrą kondycję. To samo tyczy się osób jeżdżących na rowerze, na rolkach czy spacerujących z kijkami. Bez wątpienia aktywność fizyczna działa na poprawę kondycji. Czym zatem jest kondycja? Czy może być ona wrodzona czy tylko ciężką pracą można ją kształtować? Jak to jest, że niektórzy naturalnie mogą wykonać więcej ćwiczeń i nie mają potrzeby robienia przerw pomiędzy kolejnymi ćwiczeniami?

Tutaj chodzi o wytrzymałość, a dokładniej zdolność Twojego ciała do wykonywania konkretnego wysiłku o dużej intensywności przez określony czas nawet w trakcie wystąpienia zmęczenia. Niektóre cechy genetyczne mają wpływ na naszą wytrzymałość. Warto jednak kierować się tym, że każdy z nas odpowiednim treningiem jest w stanie budować swoją kondycję w szybki i bardzo skuteczny sposób.

Kiedy nie jesteś już osobą początkująca i ćwiczysz regularnie, ale mimo wszystko czujesz, że Twoja kondycja nie jest na najwyższym poziomie to warto żebyś postawił na zajęcia fizyczne oparte na wytrzymałości tlenowej i beztlenowej. Pod okiem doświadczonego trenera wykonujesz zatem trening “podstawowy”czyli tlenowy, a później rozwijasz to treningiem beztlenowym. Kiedy tylko będzie taka potrzeba treningi te można ze sobą mieszać. Przykładem takich zajęć może być: tabata, pływanie, orbitrek, intensywna jazda na rowerze, crossfit.

Jak poprawić kondycję?

Chcąc sukcesywnie pracować nad swoją kondycją musisz przede wszystkim doprowadzać wielokrotnie swój organizm do właściwego poziomu zmęczenia. Wtedy następuje zjawisko superkompensacji, które opiera się na przeciążeniu organizmu do takiego momentu, aby zareagował on poprzez osiągniecie wyższego poziomu homeostazy. Właśnie dzięki temu nowy stan Twojego ciała pozwala na zwiększenie możliwości treningowych i poprawia Twoją kondycję.

Jak zwiększyć kondycję? Poznaj zalety EMS!

Chcąc poprawić swoją kondycję, w możliwie jak najkrótszy sposób, nie przeciążając przy tym swoich stawów i nie martwiąc się o kontuzję, powinieneś poznać nowoczesny trening EMS oraz zacząć regularnie z niego korzystać. To innowacyjna metoda treningowa oparta na elektrostymulacji mięśni prądem. Ten trening na kondycję pozwala podczas 20 minut ćwiczeń spalić ponad 1000 kalorii.

Swój sukces EMS zawdzięcza specjalnym elektrodom, które są przyczepione do ciała osoby trenującej. Wysyłają one impulsy elektryczne do mięśni i powodują ich intensywną pracę przez określoną ilość czasu. Cele treningowe, wraz z właściwymi ćwiczeniami na kondycję, ustala z Tobą trener personalny, który przed rozpoczęciem zajęć przeprowadza z Tobą szczegółowy wywiad. Interesuje go Twoja dotychczasowa dieta, sposób prowadzonych dotychczas treningów, ilość snu, rodzaj pracy, którą wykonujesz na co dzień. To wszystko pozwala mu ustalić plan działania, który ma na celu polepszenie Twojej kondycji, zakresu ruchu, spalania tkanki tłuszczowej, przyrostu masy mięśniowej oraz poprawę Twojego samopoczucia, poprzez zwiększenie pewności siebie.

BodyTec20 to miejsce, w którym odnajdziesz motywację, poczujesz się pewniej i komfortowo. Wystarczy kilka dni, a nie będziesz mógł wyobrazić sobie treningu gdzie indziej. Zajęcia z naszymi trenerami pozwolą Tobie uzyskać pierwsze efekty w zaledwie kilka tygodni od rozpoczęcia zajęć.

Jeżeli czujesz, że chcesz w końcu zrobić coś dla siebie i zadbać o swoje zdrowie, to serdecznie zapraszamy Cię do kontaktu z nami! Wierzymy, że już niedługo spotkamy się na sali treningowej gdzie pomimo spływającego po czole potu, będziesz miał pewność, że podjąłeś słuszną decyzję!

*Materiał przygotowany przez partnera