Bieżnia magnetyczna – jak wykonać rozgrzewkę przed treningiem?

Bieżnia magnetyczna – jak wykonać rozgrzewkę przed treningiem?

O tym, że każdy trening powinien rozpocząć się od rozgrzewki wie w zasadzie każdy. Nie wszyscy jednak biorą pod uwagę, ze na przykład w przypadku bieżni magnetycznej mogą istnieć w tym zakresie pewne różnice w porównaniu do bieżni elektrycznej. Sprawdź jakie i dlaczego.*

Czym różni się bieżnia magnetyczna od elektrycznej?

Dokładniejszy opis tych dwóch rodzajów bieżni można znaleźć chociażby w artykule „Bieżnia elektryczna czy magnetyczna? Różnice, wady i zalety”. Gdybyśmy jednak mieli przedstawić sprawę w największym skrócie, to wygląda to tak, że w przypadku bieżni elektrycznej napęd jest niezależny od siły użytkownika. Z kolei bieżnia magnetyczna wymaga bezpośredniej pracy ćwiczącego, który najpierw rozpędza pas intensywnym marszem, a dopiero po chwili może przystąpić do właściwego biegu. Sama taśma bieżni tym drugim przypadku nie jest wspomagana żadnym silnikiem.

Skąd różnice w rozgrzewce?

Co prawda w przypadku obu rodzajów bieżni wskazane jest przeprowadzenie rozgrzewki przed wejściem na bieżnię, jednak w przypadku modelu elektrycznego może być ona o tyle krótsza, ze częścią rozgrzewki może być początkowe uruchomienie mechanizmu na niższych prędkościach. Bieżnia magnetyczna rządzi się jednak własnymi prawami, i początkowy rozruch wymaga już na starcie dość intensywnej pracy mięśni, do której lepiej się przygotować.

Bieżnia magnetyczna – rozgrzewka przed treningiem

Samą rozgrzewkę najlepiej rozpocząć od wstępnego rozruszania się. Kilka serii pajacyków, krótkie serie naprzemiennego skipu A oraz skipu C, wreszcie parę przysiadów to dobry początek. Następnie warto zadbać o mobilizację i naciąg, między innymi przez wykroki oraz zakroki.

Nie zapomnijmy tu także o naciągnięciu tylnych taśm nóg – tak, aby przygotować do wysiłku łydki oraz uda. Przydatne mogą tu być takie ćwiczenia, jak znany z układów jogi „pies z głową w dole”, przy którym należy wbić pięty w podłogę i wyciągnąć biodra w górę Po utrzymaniu przez dłuższą chwilę tej pozycji można zacząć naprzemiennie zginać raz jedną, raz druga nogę, co dodatkowo powinno naciągnąć łydki.

Po takim przygotowaniu można zabrać się za właściwy trening na bieżni.

*Materiał przygotowany przez partnera

0 0 vote
Article Rating